Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
jsme studentky Ekonomické fakulty VŠB - Technická univerzita Ostrava a chtěly bychom Vás tímto požádat o vyplnění dotazníku, který je součástí předmětu Aplikované statistické metody a zabývá se analýzou preferencí a chování spotřebitelů při výběru zmrzliny.
Dotazník je určen pro všechny konzumenty a milovníky zmrzlin bez věkového omezení.
Dotazník je anonymní a jeho vyplnění zabere jen pár minut.
Moc Vám děkujeme za vyplnění a Váš čas věnovaný tomuto dotazníku.
Simona, Pavlína, Patricie, Veronika
Odpovědi respondentů
1. Jaké příchutě zmrzliny máte rádi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vanilková
135
65,53 %
65,53 %
čokoládová
106
51,46 %
51,46 %
mango
84
40,78 %
40,78 %
jahodová
79
38,35 %
38,35 %
pistáciová
72
34,95 %
34,95 %
malinová
71
34,47 %
34,47 %
slaný karamel
68
33,01 %
33,01 %
černý rybíz
55
26,7 %
26,7 %
borůvková
51
24,76 %
24,76 %
meruňková
41
19,9 %
19,9 %
višňová
39
18,93 %
18,93 %
banánová
25
12,14 %
12,14 %
tutti frutti
20
9,71 %
9,71 %
šmoulová
18
8,74 %
8,74 %
Citrónová
9
4,37 %
4,37 %
Citrón
3
1,46 %
1,46 %
melounová
2
0,97 %
0,97 %
maková, skořicová, arašídová, nugátová
1
0,49 %
0,49 %
Dračí ovoce
1
0,49 %
0,49 %
Kaktusová
1
0,49 %
0,49 %
Smetanová, jogurtová
1
0,49 %
0,49 %
Fík
1
0,49 %
0,49 %
Snickers
1
0,49 %
0,49 %
Karamelová
1
0,49 %
0,49 %
ořechová, punčová, smetanová
1
0,49 %
0,49 %
smetanová, tvarohová
1
0,49 %
0,49 %
všechny kromě slané
1
0,49 %
0,49 %
ořechová (vlašský ořech)
1
0,49 %
0,49 %
Orechova/ maple walnuts
1
0,49 %
0,49 %
pomerančová
1
0,49 %
0,49 %
Rafaelo
1
0,49 %
0,49 %
Oříšková, straciatella
1
0,49 %
0,49 %
Cookies/ s kousky sušenek
1
0,49 %
0,49 %
jogurtová, citronová
1
0,49 %
0,49 %
karamel, citrón
1
0,49 %
0,49 %
jogurtová, karamelová, kakaová, citrónová
1
0,49 %
0,49 %
pařížský krém
1
0,49 %
0,49 %
punčová
1
0,49 %
0,49 %
Sušenková, cookies
1
0,49 %
0,49 %
2. Jaký typ zmrzliny preferujete v letní sezóně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
točenou
102
49,51 %
49,51 %
kopečkovou
68
33,01 %
33,01 %
nanuky
21
10,19 %
10,19 %
rodinné balení v krabičce (nanukový dort)
14
6,8 %
6,8 %
rolovanou
1
0,49 %
0,49 %
3. Jaký typ zmrzliny preferujete v zimní sezóně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
v zimě zmrzlinu nekonzumuji
76
36,89 %
36,89 %
rodinné balení v krabičce (nanukový dort)
61
29,61 %
29,61 %
nanuky
53
25,73 %
25,73 %
kopečkovou
9
4,37 %
4,37 %
točenou
5
2,43 %
2,43 %
rolovanou
2
0,97 %
0,97 %
4. Jak často obvykle konzumujete zmrzlinu v letní sezóně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
jednou týdně nebo častěji
83
40,29 %
40,29 %
několikrát měsíčně
67
32,52 %
32,52 %
několikrát za sezónu
54
26,21 %
26,21 %
vůbec ji nekonzumuji
2
0,97 %
0,97 %
5. Co je pro vás důležité při koupi zmrzliny?
(1 = velmi důležité, 2 = důležité, 3 = spíše důležité, 4 = spíše nedůležité, 5 = nedůležité)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
chuť
1.306
0.562
cena
2.573
1.332
balení
3.092
1.511
značka
3.597
1.425
reklama
4.277
1.122
kvalita
1.631
0.806
šířka sortimentu
2.85
1.419
aktuální počasí
2.272
1.771
roční období
2.408
1.863
vaše zkušenost s prodejcem
2.398
1.492
lokace prodejny
2.544
1.471
zdravotní komplikace (bezlepková dieta, bezlaktózová dieta, ....)
3.937
2.185
recenze a hodnocení
3.165
1.652
udržitelnost (recyklovatelné obaly nebo podpora lokálních komunit)
3.626
1.671
doporučení od influencerů
4.495
0.939
doporučení od rodiny
2.714
1.34
preference dětí
3.505
1.93
sociální média
4.345
1.168
6. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
143
69,42 %
69,42 %
muž
63
30,58 %
30,58 %
7. Jaká je Vaše věková kategorie?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
méně nebo rovno 25 let
51
24,76 %
24,76 %
méně než 25 let
43
20,87 %
20,87 %
26-35 let
41
19,9 %
19,9 %
46-55 let
23
11,17 %
11,17 %
36-45 let
19
9,22 %
9,22 %
více než 65 let
15
7,28 %
7,28 %
56-65 let
14
6,8 %
6,8 %
8. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
maturita (ÚSO, ÚSV)
103
50 %
50 %
vysokoškolské
54
26,21 %
26,21 %
vyučení
30
14,56 %
14,56 %
základní
19
9,22 %
9,22 %
9. V současné době jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zaměstnaný
89
43,2 %
43,2 %
žák / student
75
36,41 %
36,41 %
v důchodu
22
10,68 %
10,68 %
na mateřské (rodičovské) dovolené
12
5,83 %
5,83 %
podnikatel / živnost
5
2,43 %
2,43 %
nezaměstnaný
3
1,46 %
1,46 %
10. Váš čistý měsíční příjem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
5001 – 15 000,-Kč
44
21,36 %
21,36 %
více než 35 001,- Kč
43
20,87 %
20,87 %
25 001- 35 000,-Kč
43
20,87 %
20,87 %
do 5 000,-Kč
39
18,93 %
18,93 %
15 001 – 25 000,-Kč
37
17,96 %
17,96 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi recenze a hodnocení=5 na otázku 5. Co je pro vás důležité při koupi zmrzliny?
odpověď sociální média=5:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi doporučení od rodiny=5 na otázku 5. Co je pro vás důležité při koupi zmrzliny?
9. V současné době jste:
odpověď v důchodu:
9.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi více než 65 let na otázku 7. Jaká je Vaše věková kategorie?
odpověď zaměstnaný:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 46-55 let na otázku 7. Jaká je Vaše věková kategorie?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jaké příchutě zmrzliny máte rádi?
2. Jaký typ zmrzliny preferujete v letní sezóně?
3. Jaký typ zmrzliny preferujete v zimní sezóně?
4. Jak často obvykle konzumujete zmrzlinu v letní sezóně?
5. Co je pro vás důležité při koupi zmrzliny?
6. Jaké je Vaše pohlaví?
7. Jaká je Vaše věková kategorie?
8. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
9. V současné době jste:
10. Váš čistý měsíční příjem:
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jaké příchutě zmrzliny máte rádi?
2. Jaký typ zmrzliny preferujete v letní sezóně?
3. Jaký typ zmrzliny preferujete v zimní sezóně?
4. Jak často obvykle konzumujete zmrzlinu v letní sezóně?
5. Co je pro vás důležité při koupi zmrzliny?
6. Jaké je Vaše pohlaví?
7. Jaká je Vaše věková kategorie?
8. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
9. V současné době jste:
10. Váš čistý měsíční příjem:
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Olda: Konečně zas jednou solidní představení autorů! díky moc, že nejste v jakési anonymitě. Dotazník by se dal o ěnco vylepšit, ale snad vám to učitel nebude napadat.